بررسی رابطه بین هوش معنوی با انگیزه کاری دبیران درمدارس دولتی متوسطه دوره دوم متوسطه.
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش معنوی با انگیزه کاری دبیران درمدارس دولتی متوسطه دوره دوم بود. روش پژوهش توصيفي و همبستگی ميباشد. جامعه آماري شامل كليه دبیران به تعداد 203 نفر بوده و حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان به تعداد 129 آزمودني ( 67نفر مرد و 62 نفر زن) برآورد گرديد. روش نمونهگيري با استفاده از نمونهگيري تصادفي طبقهاي نسبي انجام شد. به منظور جمعآوری مبانی نظری و سوابق پژوهشی از روش مطالعه کتابخانهای استفاده شد و جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه های هوش معنوی هیلدبرانت و انگیزه کاری محمد آقاجاری استفاده گرديد. براي تعیین روایی پرسشنامهها از روش روایی محتوایی و از دیدگاههاي اساتيد رشته مدیریت آموزشي در دانشگاه، و متخصصان آموزش و پرورش استفاده گردید. برای سنجش پایایی پرسشنامهها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، و به ترتيب87/0 و 86/0 محاسبه گرديد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی مانند: جدول، نمودار، فراوانی، فراواني درصدي، میانگین و انحراف معیار؛ و نیز از روشهای آمار استنباطی مانند: آزمون t یکطرفه، آزمون کالموگروف- اسمیرونوف آزمون t گروههاي مستقل، ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافتهها حاکی از آن است که وضعيت هوش معنوی دبیران متوسطه دوره دو ...
تعداد مشاهده: 3472 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 124
حجم فایل:1,123 کیلوبایت